update om idag

Åkte hem idag istället, så jag kunde rida Abbe 3 dagar.
Abbe var verkligen koonstig.. När jag kratsa hovarna kickade han fleera gånger och försökte komme loss från mitt grepp. Sen ville han inte gå ut ur stallet. Sen ville han stå still när ja skulle upp. Sen ville han inte gå från stallplanen.. SUCK.
Självaste ridningen gick inte heller bra. Han var stel, ganska seg därför red jag honom lite mer fram än vad han skulle gå. Tränade mkt övergångar och flyttningar, övergångarna svarade han på, men flyttningarna gick inte så bra.. Nu är det bara att träna, träna, träna, om vi ska vara med i div 2 i höst.
Red i alla fall på dressyrbanan 20 min sen ut i skogen och busa 30 min. Skrittade upp för mycket backar och galopperade mycket i samlad galopp, han var inte ett dugg tittig, dukti <3
Sen frågade Åse om jag kunde rida Peppe, för han behövde ridas, han hade inte blivigt riden på ett bra tag.
Det gick ganska bra.. eller ja han bockade ju lite då och då och tyckte det var jobbigt. Men ett tag var han jättefin! I galoppen gjorde han inget annat än bocka haha! Men riktigt go är han, tycker jag i alla fall.

inga bilder från idag, kameran dog. förresten! styckeindelning funkar inte :s när jag skriver inlägger går det men när man kollar på det på bloggen är allt i en röra :s hooppnas ni klara er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0